Erasmus+ viesošanās Turcijā

Erasmus+ viesošanās Turcijā Pieci Skrundas vidusskolas skolēni no šā gada 22.-28.aprīlim piedalījās Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2(KA2) starpskolu stratēģiskās partnerības skolu izglītības sektora projekta “Profession Challenge in Europa-Be the Architect of your Future” 2.aktivitātē Bafras pilsētā (Turcijā). Piedalījās skolēni no četrām valstīm - Latvijas, Lietuvas, Turcijas un Bulgārijas. No katras valsts bija atbraukusi piecu skolēnu grupa. Mūsu ceļš sākās 22.aprīļa rītā, kad devāmies uz Rīgas lidostu. Pavadījuši 3h virs mākoņiem, nolaidāmies Stambulas lidostā. Mūs uzreiz sagaidīja palmas un ziedošie  kastaņi, dzelteni taksometri un sarkanie Turcijas karogi. Pēc 7 h lidostā mūsu ceļš turpinājās -lidojām uz skaisto Samsunu. Veiksmīgi sagaidīti lidostā, turpinājām ceļu līdz Bafrai. Pirmo nakti pavadījām viesnīcā kopā ar draudzīgajiem poļu jauniešiem. Kad bijām jau devušies gulēt, mūs pārsteidza no blakus esošās baznīcas skanošās lūgšanas.  Nākamajā rītā devāmies uz pilsētas galveno laukumu, kur mūs sagaidīja mūsu turku draugi. Šajā laukumā norisinājās bērnu dienas svētki, kuros mēs redzējām tradicionālās dejas un dziesmas, kā arī gājām svinīgā gājienā. Bija sajūta ,ka esam slavenības, jo gandrīz visi tur esošie jaunieši vēlējās ar mums nofotografēties. Tālāk devāmies uz skolu, kur varējām baudīt tradicionālos turku ēdienus, saņēmām arī dāvanas. Tās dienas vakarā devāmies uz viesnīcas virtuvi, kur katram no mums bija iespēja pagatavot un nogaršot turku tradicionālo ēdienu pidi. Nākamā diena sākās ar sadraudzības spēlēm skolas pagalmā, kuru laikā sadalījāmies jauktajās komandās, ar kurām vēlāk devāmies piedzīvojumu spēlē, kuras laikā mums bija jāapskata dažādas pilsētas vietas, jāizpilda uzdotie uzdevumi, balvā saņemot Bafras gardo saldējumu. Pēc šīs aktivitātes mums bija dots brīvais laiks, kuru katrs pavadījām citādāk. Tad bija pienākusi  oficiāla uzņemšanas diena skolā. Tur mūs priecēja turku tradicionālās dejas un direktora uzruna. Tā bija arī prezentāciju diena, kurā mēs stāstījām par sevi, savu skolu un saviem mērķiem šajā projektā. Pēc prezentācijām mums atkal tika dota iespēja degustēt vecāku gatavotos turku ēdienus. Vēlāk sekoja lekcija par izglītības sistēmu Turcijā. Tad mēs devāmies uz skolas pagalmu un sporta zāli, kur varējām nodarboties ar fiziskām aktivitātēm,  izmantojām  iespēju  un spēlējām volejbolu ar turku jauniešiem. Nākamā bija radošā nodarbība ,,Marble paintings’’ ,kur mēs netradicionālā veidā radījām skaistas gleznas. Vakarā mēs  devāmies uz svinīgām vakariņām kopā ar pilsētas mēru. Nākamā diena bija ekskursiju diena. Jau no rīta devāmies uz piejūras pilsētu Samsunu. Pirmā vieta, ko apskatījām, bija mākslīgi veidotais Amazones ciemats, tajā atradās arī 2 milzīgi skatu torņi lauvas formā, kuros mums bija iespēja uzkāpt. Tālāk devāmies uz gaisa vagoniņu, ar kuru uzbraucām Amisas kalnā, no kura pavērās skaists skats uz pilsētu un Melno jūru. Tad devāmies gardās pusdienās, kurās nobaudījām turku virtuvi, kam sekoja brīvais laiks pilsētas centrā. Pēdējā darbīgā diena sākās ar kreklu apgleznošanu, kuri mums palika par piemiņu no lieliski pavadītā laika Turcijā. Tad mēs devāmies uz Bafrā slavenu saldumu veikalu, kur mums bija iespēja redzēt , kā šie saldumi tiek gatavoti, un tos nogaršot. Pēc tam sekoja pēdējais kopīgais vakars ar mūsu brīnišķīgajām viesu ģimenēm. 28. aprīļa naktī bija pienācis laiks doties prom. Ar asarām acīs atvadījāmies no mūsu jauniegūtajām ģimenēm un draugiem, viens otram apsolīdami, ka kādreiz atkal tiksimies, devāmies atpakaļ uz mīļajām mājām Latvijā. Informāciju sagatavoja: Lelde Sileniece, Kristīne Siliņa, Anete Bivbāne, Annija Kliemane, Igo Radžabovs  (projekta dalībnieki)