Ķirbis Jūsu veselībai

“Karaliskās pusdienas no ķirbja” – pasākumu ar šādu nosaukumu Nīkrāces pamatskola veltīja veselības karalim – ķirbim. Katrai klasei no ķirbja bija jāpagatavo kāds ēdiens un jāizveido galda dekors, tādēļ skolēni kopā ar klases audzinātājām meklēja receptes un apsprieda ēdienus, ko varētu pagatavot. Sasūkusies vasaras saules, šī pasaulē lielākā oga ir neizsīkstošs veselības avots. Ar savu dzelteno saules krāsu un pozitīvo auru ķirbis dod labumu jau ar to vien, ka atrodas istabā. Enerģētiski spēcīgi ir apaļās formas dzeltenie ķirbji. Uzturā, atšķirībā no citiem augiem, ķirbim lietojamas ir visas sastāvdaļas, ieskaitot ziedus, stīgas, mizu, un var lietot arī ķirbja šķiedraino viduci. Ķirbis ir veselības karalis:
  • Ķirbja ziedi palīdz sirds un nervu mazspējas gadījumos.
  • Miza stiprina matus, nagus un zobus.
  • Ķirbja viducis ārstē ādas izsitumus un ekzēmas.
  • Sēklas iznīdē vēderā parazītus un uztur locītavas labā stāvoklī.
  • Sula veicina kaulu dzīšanu un sāļu izvadīšanu no organisma.
  • Mīkstums spēj atjaunot saistaudus, kaulaudus.
Mēs, Nīkrāces pamatskola, veltījām šim veselības karalim pasākumu “Karaliskās pusdienas no ķirbja.” Katrai klasei bija jāsagatavo savs ēdiens no ķirbja un galda dekors. Skolēni kopā ar klases audzinātājām meklēja receptes un apsprieda dažādus ēdienus, ko varētu gatavot. Dažas klases gatavošanu jau sāka iepriekšējā dienā, jo bija ēdieni, kas prasīja ilgāku darbošanos. Pusdienās arī skolas pavāre cēla galdā no ķirbjiem gatavotus ēdienus. Lielais pasākums notika skolas ēdamzālē, kur katra klase varēja nogaršot dažādi pagatavotos ķirbjus. Pusdienu galds bija bagātīgi klāts. Skolēni bija pagatavojuši dažāda veida salātus, saldos ēdienus, kēksus, vafeles un ķirbja čipsus. Ķirbju ēdieni bija garšīgi – ēda arī tie, kam ķirbji ne visai garšo. Galvenais pārsteigums bija lielā ķirbja kūka. Šo gardo kūku mums pasniedza direktore Anita Sebeža. Pusdienas bija izdevušās, visi bija apmierināti un priecīgi, jo bijām uzņēmuši vitamīnus, minerālvielas un daudz labās enerģijas no ķirbjiem. Atcerieties – ķirbji ir vairāk jāēd svaigā veidā, tad būsim veseli un dzīvespriecīgi. Liels paldies Velgai Bartašus par brīnišķīgo ķirbja kūku. Teksts: Mārīte Vanaga, Nīkrāces pamatskolas skolotāja Foto: Svetlana Rudzīte, Mārīte Vanaga