Kopīgs izglītības iestāžu vadītāju vietnieku darbs novada izglītības kvalitātes nodrošināšanā

Kopīgs izglītības iestāžu vadītāju vietnieku darbs novada izglītības kvalitātes nodrošināšanā

Kuldīgas novada Izglītības pārvalde ir definējusi mērķi – izglītības kvalitātes nodrošināšana un iekļaujošas izglītības īstenošana novadā. Izvirzītā mērķa īstenošana notiek katrā novada izglītības iestādē un kopā ar katras iestādes vadītāju aktīvi strādā iestādes vadītāja vietnieki.

Jau vairākus gadus visi iestāžu vadītāju vietnieki regulāri vismaz piecas reizes mācību gada laikā satiekas, vienojas par savas profesionālās darbības mērķi, par kopā veicamajiem darbiem, par sasniedzamajiem rezultātiem, analizē sava darba rezultātus.

2023./2024.mācību gadā visu izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības mērķis ir datu ievākšanas, apkopošanas un interpretācijas prasmju pilnveide datos balstītu lēmumu pieņemšanai un stundu/rotaļnodarbību vērošana.

Šajā mācību gadā katras skolas vadītāja vietnieki stāsta par savu pieredzi datu apkopošanā un lēmumu pieņemšanā. Ar savu pieredzi jau dalījušies 9 izglītības iestāžu vadītāju vietnieki. Tā bijusi pieredze gan datu apkopošanā un analīzē tiešsaistes dokumentos, skolēnu mācīšanās vajadzību noteikšanā, e-klases iespēju izmantošanā, valsts pārbaudes darbu rezultātu analīzē u.c. Šāda dalīšanās pieredzē dod iespēju katram vadītāja vietniekam profesionāli pilnveidoties un papildināt zināšanas.

Būtiska katra iestādes vadītāja vietnieka darba daļa ir mācību stundu vai rotaļnodarbību vērošana, lai noteiktu to kvalitāti. Katrs no vietniekiem plāno savu darbu tā, lai stundas vai rotaļnodarbības mācību gada laikā būtu vērotas un pēc noteiktiem rādītājiem izvērtētas vismaz pusei no iestādē strādājošiem skolotājiem.

2024.gada janvāra tikšanās reizē jau tika analizēti pirmie dati par rotaļnodarbību vērošanu. Rotaļnodarbības bija vērotas 27% novada pirmsskolas skolotāju un gandrīz 70% no visām vērotajām nodarbībām bija kvalitatīvas. Kopā secinājām, ka rezultātu ietekmē ne tikai pirmsskolas skolotāju profesionalitāte, bet arī rotaļnodarbību vērtēšanas kritēriju izmantojums dažāda vecuma bērnu nodarbību izvērtēšanai.

Skolās bija vērotas stundas 44% skolotāju un 86% no vērotajām stundām bija kvalitatīvas. Šādus datus par stundu kvalitāti novadā apkopo jau otro gadu un var secināt, ka skolotāju profesionalitāte pieaug un kvalitatīvo stundu skaits palielinās. Stundu un rotaļnodarbību vērošana turpināsies līdz mācību gada beigām. Tad atkal vietnieki satiksies, lai apkopotu savu veikumu, analizētu darba rezultātus un vienotos par savas profesionālās darbības mērķi 2024./2025.mācību gadam.