Lai uzlabotu skolēnu lasītprasmi un veicinātu skolēnu lasītprieku, no šī mācību gada 23 Latvijas skolās no piektās līdz septītai klasei ir uzsākta jauna programma „Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes atbalstam 5.-7. klasei” jeb VIMALA. Sākot ar oktobri gandrīz 70 latviešu valodas un literatūras skolotāji ir iesaistījušies šīs programmas izmēģināšanā Latvijas skolās.
Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas veiktais PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) pētījums, kurā piedalījās ap 215 000 skolēnu, tai skaitā 4162 skolēni no Latvijas, liecina, ka Latvijā ir visnegatīvākā skolēnu attieksme pret lasīšanu. Savukārt Latvijas Universitātes projekta pētījumā tika atklāts, ka lasītprasmes trūkums ir arī viens no tiem faktoriem, kas var negatīvi ietekmēt skolēna sekmes skolā un palielināt sociālās atstumtības risku. Ekspertes skaidro, ka lasītāja intereses atkarīgas no daudziem faktoriem, tostarp, no bērna vecuma, vides, kurā bērns aug, audzināšanas ģimenē, bērna dzimuma, lasītprasmes, tehnoloģiju attīstības līmeņa, aktualitātēm sabiedrībā, reklāmas un citiem faktoriem.