O. Kalpaka Rudbāržu pamatskolā Eiropas programmas “Skolas auglis” ietvaros visu klašu skolēniem tika organizēts konkurss “Svaigs un gards”, savukārt īpaši 1. klases skolēniem tika rīkoti Ābeces svētki.O. Kalpaka Rudbāržu pamatskolā Eiropas programmas “Skolas auglis” ietvaros tika organizēts konkurss “Svaigs un gards” – februārī rīkojām pasākumus, lai bērni vairāk uzzinātu par augļu un dārzeņu vērtīgajām īpašībām un to nozīmi cilvēka uzturā.1.-4. klašu skolēni kopīgi noskatījās skolotājas Dagnijas Grundbergas sagatavoto prezentāciju par dārzeņu daudzveidību un nozīmi veselības stiprināšanā. Pēc prezentācijas katram bija jāatmin krustvārdu mīkla, kuras atrisināšanā bija jāizmanto iegūtās zināšanas. Konkursa uzvarētāji – Diāna Diedišķe (1. kl.), Matīss Reinfelds (2. kl.), Austris Mariss Cērmanis (4. kl.).Mājturības stundā sākumskolas skolēni aplicēja katrs savu dārzeni.Katras klases skolēni kopā ar savu klases audzinātāju izdomāja, kādus salātus gatavos. Noskaidroja, kādi produkti vajadzīgi, kādas veselīgas piedevas salātiem izmantos.Salātu gatavošanā izmantoja tikai svaigas, termiski neapstrādātas sastāvdaļas, lai popularizētu augļu un dārzeņu svaigēšanu.Pēc salātu gatavošanas notika degustācija. Konkursā tika vērtētas salātu garšas īpašības un noformējums.Pasākums izdevās interesants, izglītojošs un garšīgs.Beāte Bauermeistere: „Man patika, ka bija iespēja nogaršot augļu salātus, jo es nekad nedomāju, ka augļus var likt kopā salātos. Patika, ka varēja nogaršot un izvēlēties sev tīkamāko uzvarētāju.”Sanda Kukule: „Man patika mūsu komandas darbs, jo mēs strādājām kā īsta komanda. Labi, ka mūsu skolā notika kaut kas jauns.”Dārta Meija: „Man patika taisīt plakātu par saviem salātiem un degustēt, ko citi bērni ir uztaisījuši, jo katrs šajos salātos bija ielicis savu radošumu.”Diāna Slugoviča: „Man patika kopā būšana ar klasi. Bija ļoti jauki gatavot visiem kopā un pēc tam prezentēt. Bet vislabāk patika degustācija – vēderam prieks un man prieks.”Krists Strungs: „Man salātu dienā patika tas, ka varēja izvēlēties un gatavot salātus, kādus es nebiju gatavojis. Bija ļoti interesanti.”Matīss Markušs : „Man patika darboties ar savu klasi un ar Amandu (vienīgo meiteni klasē) gatavot salātus.”Kristers Upners : „Man patika visu griezt. Sen nebiju darbojies. Mūsu salāti bija garšīgi.”Tādas ir atsauksmes par augļu un dārzeņu salātu konkursu “Svaigs un gards”, kas notika projekta “Skolas auglis” ietvaros februārī O. Kalpaka Rudbāržu pamatskolā. Konkurss norisinājās divās grupās – 1.-4. klase un 5.-9. klase. Salāti bija jāgatavo no augļiem vai dārzeņiem bez kečupiem, majonēzes, gatavām mērcēm, tikai ar dabiskām piedevām. Izglītojamiem bija jāizdomā salātu nosaukums, jāizskaidro recepte, jāspēj interesanti prezentēt. Skolotājiem un skolēniem bija atbildīgi jānovērtē garšas īpatnības un oriģinalitāte.Meža mātes pateicību par zaļākajiem salātiem “Salātlapiņa bļodā” saņēma 2./3. klase (kl. audzinātāja I. Labunska). Vinnija Pūka pateicību par saldākajiem salātiem “Pavasaris ziemā” saņēma 1. klase (kl. audzinātāja D. Vēreniece).Sprīdīša pateicību par krāsainākajiem salātiem ”Veselīgi, gudrie salāti” saņēma 4. klase (kl. audzinātāja D. Grundberga). Vecāko klašu grupā pateicību par oriģinālākiem salātiem “Tropiskā paradīze” saņēma 9. klases pirmā komanda, par salātu “Ķīnas kāposta ceļojums” labu kvalitāti, garšas īpašībām - 9. klases otrā komanda (kl. audzinātāja I. Meistere), par salātu “Oranžais skābumiņš” interesantāko noformējumu un literārāko reklāmas teicienu - 7. klase (kl. audzinātāja M. Liepiņa), un par labām garšas īpašībām un salātu “Oranžais mikslis” gatavošanas pamācību - 5./6. klase (kl. audzinātāja V. Rudzroga). Par iecienītākajiem salātiem degustētāji atzina 8. klases gatavotos augļu salātus “Re, kur bio-eko-vita”.Paldies par atbalstu Guntai Stepanovai!Teksts: Ina Meistere un Regīna SiliņēvičaFoto: Dagnija Daiga Grundberga, Dzintars StrautsO. Kalpaka Rudbāržu pamatskolā 19. februārī 1. klases skolēniem bija Ābeces svētki.Svētki sākās ar visas sākumskolas skolēnu nodziedātu dziesmu par alfabētu – “Joka pēc”. Katrs pirmklasnieks saņēma darba lapu, kurā bija informācija par veicamajiem uzdevumiem: bija jāapmeklē 7 pieturas, kuras atradās dažādās skolas vietās un kurās bija jāveic dažādi uzdevumi, lai parādītu savas apgūtās prasmes gan lasīšanā, gan rakstīšanā, gan pirkstu veiklībā un radošumā.Bija jāprot salikt no burtiem vārdi, no vārdiem teikumi, no tautas dziesmu rindiņām tautasdziesma. No jūras kociņiem bija jāsaliek savs vārds un jāatrod burtiņi bļodā, kura bija piepildīta ar mannā putraimiem un makaroniem. Mūzikas pieturā bija jāsaliek puzle un jāatpazīst mūzikas instrumenti.Katrā pieturā darbojās kāds 4. klases skolēns, kas tobrīd bija kā skolotājs – uzdeva uzdevumu un pārbaudīja tā izpildi. Kad visi uzdevumi bija paveikti, sākumskolas skolēni pulcējās zālītē uz pasākuma otro daļu. Tā sākās ar dziesmu dziedāšanu. Katrs pirmklasnieks saņēma Lasīšanas sertifikātu, kā apliecinājumu tam, ka viņš labi apguvis prasmes, kas saistītas ar lasīšanu un rakstīšanu, un spēj tās izmantot dažādos patstāvīgi veicamos uzdevumos.2./3. klases audzinātāja un pirmklasnieka māmiņa Iveta Labunska visiem bija izcepusi lielus, ļoti gardus kliņģerus burta A un 1 veidolā. Pasākums noslēdzās ar dejām, rotaļām un mielošanos ar garšīgo kliņģeri.Teksts un foto: Dagnija Grundberga, 4. kl. audzinātāja