Vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 Latvijā darbojas jau 27 gadus. Aizvadītajā gadā uz šo tālruņa numuru tika saņemti 1,063 mlj. zvanu, no tiem 43% nebija saistīti ar situācijām, kad apdraudēta cilvēku veselība un dzīvība, īpašums vai apkārtējā vide. Līdzās tam 2023. gadā pēc VUGD pasūtījuma veikts pētījums apliecināja, ka 88% Latvijas iedzīvotāju zina tālruņa numuru 112, kas ir labs rādītājs, bet nepietiekams, jo vēl joprojām ir situācijas, kad negadījumā cietušie vai aculiecinieki zvana ģimenes locekļiem vai paziņām, jo nezina citu veidu, kā saņemt operatīvo dienestu palīdzību. Savukārt, savu gatavību krīzes un dažādiem ārkārtas gadījumiem aptaujātie 10 ballu skalā vidēji vērtē ar 6.8, kas apliecina nepieciešamu palielināt pieejamību izglītojošai informācijai.
Lai veicinātu tālruņa numura 112 atpazīstamību un pieejamību, kā arī paaugstinātu iedzīvotāju zināšanas par tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, sadarbībā ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, ir izstrādājis jaunu lietotni “112 Latvija” un tīmekļvietni www.112.lv.
Informē, saņem un uzzini – ar jauno lietotni “112 Latvija”!
Aicinām ikvienu pašvaldību un tās iestāžu nodarbināto, kuram ir viedtālrunis, lejupielādēt un izmantot jauno bezmaksas lietotni “112 Latvija”, kas lietotājam sniedz vairākas priekšrocības:
Lejupielādēt lietotni “112 Latvija” iespējams Google Play un AppStore. Tā piemērota lietošanai viedtālruņos ar iOS un Android operētājsistēmu. Lietotne ir bezmaksas, bet atbilstoši izvēlētajam mobilo sakaru pieslēguma tarifam, var tikt piestādīta maksa par interneta izmantošanu.
Jaunā tīmekļvietne www.112.lv – visu operatīvo dienestu drošības padomi, ieteikumi rīcībai apdraudējumos un aktualitātes vienuviet.
Lai uzlabotu iedzīvotāju zināšanas par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, kā arī veidotu izpratni par tiem gadījumiem, kad nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 112, bet kad palīdzību sniegs citas iestādes vai komersanti, darbību uzsāk tīmekļvietne www.112.lv. Tajā vienuviet apkopoti Latvijas operatīvo dienestu sniegtie drošības padomi pareizai rīcībai dažādos apdraudējumos. Līdzās tam tīmekļvietnē tiks operatīvi izvietoti brīdinājumi par iespējamo apdraudējumu un nepieciešamo rīcību.
Aicinām sniegt informatīvu atbalstu un nosūtīt šo informāciju visiem pašvaldības un tās iestāžu nodarbinātajiem, lai veicinātu pēc iespējas plašāku jaunās lietotnes “112 Latvija” un tīmekļvietnes www.112.lv izmantošanu. Līdzās tam aicinām informāciju par lietotni un tīmekļvietni ievietot pašvaldības tīmekļvietnē un informatīvajā izdevumā. Tādējādi kopīgiem spēkiem sekmēsim drošākas un zinošākas sabiedrības veidošanu Latvijā.
Papildus, lai veicinātu pašvaldības un tās iestāžu nodarbināto izpratni par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, zvanu saņemšanas, apstrādes un tālākas novirzīšanas kārtību, operatīvajiem dienestiem piekritīgajiem izsaukumiem un savstarpējo sadarbību ar pašvaldībām, kā arī jauno lietotni un tīmekļvietni, piedāvājam iespēju rīkot attālinātu tikšanos ar pašvaldības nodarbinātajiem, savstarpēji vienojoties par piemērotāko sanāksmes laiku. Lai pieteiktos attālinātai sanāksmei vai uzzinātu papildus informāciju par šo piedāvājumu, aicinām rakstīt uz e-pasta adresi: vkcp@vugd.gov.lv.
Pielikumā: informatīvie materiāli par lietotni “112 Latvija” un tīmekļvietni www.112.lv.